• chip Tuning Ford Explorer

Tuning elektroniczny skrzyni/silnika Ford

Chip Tuning Ford

Wzrost Mocy 

Zmniejszenie Spalania 

Wzrost Momentu 

Przedłużenie żywotności 

Zwiększona elastyczność 

600,00 
Tax included
Quantity
Produkt dostepny

 

Polityka bezpieczeństwa

 

Zamówienia realizujemy do 48h.

 

Zwrot możliwy do 14 dni od zakupu. Koszt przesyłki, zwrotu pokrywa kupujący. Warunek. Zapraszamy do działu "dostawa".

Description

Tuning elektroniczny skrzyni/silnika Ford

Zapraszamy do skorzystania z oferty zmiany oprogramowania sterowników pojazdów marki Ford. Specjalizujemy się głównie w tuningu komputerowym silników benzynowych. 

Wyniki możliwe do uzyskania są bardzo indywidualne. Zależne są  między innymi od :

- Wersji oprogramowania komputera

- Typu komputera 

- Stanu silnika 

- Wprowadzonych modyfikacji pojazdu

- Oczekiwań klienta 

Przy wprowadzeniu już niewielkich, celnych usprawnień technicznych możemy zwiększyć możliwości maksymalnego wzrostu mocy przy zastosowaniu innego oprogramowania nawet o 10% względem programu przygotowanego dla silnika całkowicie oryginalnego ! 

Obecnie naszym najlepszym wynikiem jest zastosowanie autorskiego oprogramowania do samochodu Ford Explorer 1997 V8. Bazowa moc na kołach kształtowana jest na poziomie 160 - 165km. Po zaaplikowaniu naszego oprogramowania zwiększyliśmy tą moc do wartości 221 KM przy 4773 RPM !. Moment maksymalny został zwiększony o około 60nm. Całka wykresu mocy i momentu została drastycznie zwiększona. Spadek spalania przy prędkości stałej 140 - 145 km/h wyniósł 2L !. 15 - 13l/100km . Elastyczność silnika przy niższych obciążeniach został dramatycznie poprawiona. To samo stało się również z reakcją na gaz. 

Podsumowując uzyskaliśmy wzrost mocy o 33% !. Oczywiście przy takim wzroście koniecznością jest zmiana oprogramowania pracy skrzyni biegów które pozwoli na bezpieczne przeniesienie dodatkowego momentu, co również zostało wykonane. 

Możliwości zmiany oprogramowania w komputerach Forda najczęściej są dostępne od rocznika 1984r ( Jest to zależne od rodzaju komputera) 

Dla przykładu Fordy Explorery 1 generacji (1990 - 1994) mogą już być poddane takiej operacji, lecz poprzez zastosowanie innej metody "wgrania oprogramowania"

Przeciętny wzrost mocy dla Przykładowych Silników :

Forda Cologne (np. 3.0 V6 4.0 V6)  do 25% 

Windsor (np. 5.0 V8, 5.8 V8) do  40% 

Modular (4.6 V8 (2V 3V) 5.4 V8) do 25% 

Inne silniki do 40%. 

Przykładowe pojazdy w których możliwa jest modyfikacji : 

- Ford Explorer 

- Ford Mustang 

- Ford Expedition 

- Ford Excursion 

- Inne pojazdy marki Ford 

Możliwe jest wykonanie zmiany oprogramowania jedynie pracy silnika, bez zmian oprogramowania przekładni, natomiast przy wzroście mocy, zalecamy zmodyfikowanie oprogramowanie skrzyni biegów. 

Przed przystąpieniem do pisania oprogramowania (które w niektórych przypadkach potrafi trwać nawet tydzień co jest związane z rozbudowaną strukturą komputerów Forda) auto poddawane jest kompleksowym testom skrzyni automatycznej, oraz silnika. W przypadku wykrycia jakichkolwiek usterek uniemożliwiających przeprowadzenie operacji zmiany oprogramowania, dla użytkownika przekazywana jest lista uszkodzeń/problemów koniecznych do naprawy. Koszt takiej diagnozy wliczony jest w cenę usługi zmiany oprogramowania. Natomiast w przypadku wykrycia usterek, uniemożliwiających przystąpienie do tuningu, inkasowana jest opłata 450zł za wykonaną usługę kompletnej diagnostyki przygotowawczej. Z tego względu prosimy o przygotowanie auta przed procesem modyfikacji, bądź najlepiej umówienie się na wcześniejszą diagnostykę. 

Usterki eliminujące pojazd z przystąpienia do modyfikacji

1. Znacząca strata mocy silnika względem parametrów bazowych 

2. Zapchany układ wydechowy 

3. Zapchany filtr powietrza 

4. Zapchany filtr paliwa 

5. Uszkodzona pompa paliwowa 

6. Uślizgi przekładni automatycznej 

7. Uślizgi konwertera hydrokinetycznego (ponadnormatywne) 

8. Uszkodzenie jakiegokolwiek z czujników odpowiedzialnych za pracę silnika/skrzyni (np. MAF, TPS, CRPS, CAMS, TSS, OSS itp )

9. Znaczący pobór oleju poprzez silnik 

10. "lejące" wtryskiwacze 

11. Uszkodzenie którejkolwiek sondy lambda 

12. Nieprawidłowe odczyty parametrów pracy silnika

13. Nieszczelności układu dolotowego czy wydechowego 

14. W przypadku skrzyń 4R55E/5R55E  zalecamy wymianę na nowy elektrozawór sterowania ciśnieniem EPC, oraz założenie zestawu transgo, który pozwoli w 100% kontrolować proces zapięcia przełożeń poprzez komputer. 

15. Twarde zapięcia, stuki, uślizgi podczas zmian przełożeń 

16. Kopcenie/dymienie silnika 

17. Nadmierna konsumpcja płynu chłodzącego poprzez silnik 

18. Brudny, zakamieniony układ chłodzenia 

19. Nieszczelność układu podciśnieniowego 

20. Mechaniczne uszkodzenie układu EGR, odpowietrzania par paliw ( Uszkodzenie uniemożliwiające sterowanie obiektem z poziomu komputera pojazdu) ( Dopuszczalne jest uszkodzenie typu "zaślepienie") 

21. Problemy z układem zapłonowym ( Nadmierne napięcie przeskoku iskry, na niskie napięcie przeskoku iskry, zły czas trwania iskry, przebicia, zbyt niskie maksymalne napięcie cewki ) 

Jeżeli auto nie posiada wyżej wymienionych usterek możliwa jest jego modyfikacja. Następuje wtedy spisanie numerów komputerów występujących w pojeździe, oraz zebranie wszelkich parametrów pracy silnika, wraz z jego indywidualnym przebiegiem obciążeń i efektywności. Po zebraniu parametrów bazowych, zwracana jest uwaga na styl jazdy kierującego. Dopiero wtedy możliwe jest perfekcyjne dobranie ustawień. 

Od tego czasu w okolicy około tygodnia przygotowywane jest oprogramowanie dla danego samochodu. Ilość modyfikowanych ustawień można w niektórych przypadkach liczyć miarą setek. Z tego powodu zalecamy wcześniejszą wizytę u nas, celem zorientowania się w stanie pojazdu i możliwości wyeliminowania usterek, a jeśli usterki nie są krytyczne od razu zebrania potrzebnych informacji. 

Przy następnej wizycie, program, wgrywany jest do pojazdu oraz następuje weryfikacja ustawień i ich optymalizacja wraz z kontaktem z klientem. Jeżeli wszystko jest jak należy program zostaje na stałe wgrany do komputera. Klient ma czas jednego tygodnia na jednokrotną możliwość zmiany oprogramowania jeżeli doszedł by do wniosku, że np zastosowanie jego pojazdu jest inne niż podejrzewał. Natomiast zaznaczamy. Jest możliwość tylko jednej zmiany maksymalnie w ciągu 7 dni kalendarzowych od wgrania oprogramowania. W przypadku stwierdzenie jakiś niepoprawności pracy pojazdu wynikających z wgranego oprogramowania prosimy o natychmiastowy kontakt. Każda sprawa jest indywidualna i takie samo indywidualne podejście będzie tu zachowane. Natomiast zastrzegamy, że jeżeli "zażalenie" wyniknie po znacznym czasie od wgrania oprogramowania to nie będzie ono brane pod uwagę. Ta sama kwestia odnosi się do przypadku, kiedy ktoś dojdzie do wniosku, że chciałby zmiany oprogramowania. W takim przypadku pobierana jest opłata za aktualizację oprogramowania. Która w zależności od wersji silnikowej wynosi od 500 do 3000zł. 

Dla roczników, do mniej więcej 2003, istnieje możliwość przysłania komputera w celu wgrania oprogramowania, bądź zakupu "chipu" z już wgranym oprogramowaniem. W przypadku zakupu chipu dołączana jest instrukcja jego instalacji nie wymagająca lutowania, ani innych zaawansowanych działań. Program wgrany do urządzenia, bądź przesłanego komputera jest przygotowywany po wcześniejszych konsultacjach z użytkownikiem. Tak samo, jak w przypadku normalnej procedury możliwa jest jedna aktualizacja w ciągu tygodnia od odebrania przesyłki z komputerem/chipem. Nie ma natomiast możliwości jakiejkolwiek reklamacji z tytułu nieprawidłowej pracy oprogramowania (wyłączając oczywiście fizyczne uszkodzenie przesyłki). Wszelkie kwestie związane ze sprawdzeniem i przygotowaniem pojazdu bierze na siebie kupujący chip/modyfikację.

Chip w każdej chwili można wypiąć w celu przywrócenia ustawień bazowych. Im więcej informacji o pojeździe zostanie dostarczone, tym wynikowy wzrost mocy po zastosowaniu chipu będzie większy. W pewnych przypadkach nie widzimy przeciwwskazań by przyrost osiągnął takie same wartości jak przy wizycie u nas. 

W przypadku wybrania tej opcji do ceny oprogramowania doliczania jest opłata za urządzenie/chip wynosząca 495zł. 

W przypadku starszych komputerów do 1995r jest to często jedyna możliwość modyfikacji oprogramowania. 

W nowszych komputerach istnieje również możliwość wyłączenia PATS.

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, dlatego można nas poprosić o zawarcie w oprogramowaniu kwestii leżących w gestii użytkownika np. zmianę regionu emisyjności spalin, wyłączenie permanentne kontrolki Check Engine czy wyłączenie EGR. Z każdym klientem przeprowadzamy dokładny wywiad. 

Wyniki tuningu sprawdzane są na podstawie odczytu parametrów pracy silniku, przyśpieszeń, oraz hamowni drogowe. Natomiast, najczęściej, największy zysk, który jest ciężko mierzalny jest odczuwalny w ogólnej elastyczności i zrywności pojazdu przy NIE maksymalnym otwarciu przepustnicy. 

To samo tyczy się spalania. 

Możliwych jest sześć podstawowych zadań modyfikacyjnych. Do każdego z nich można dobrać zadanie modyfikacji pracy przekładni automatycznej: 

1. Optymalne - Optymalny wzrost mocy, elastyczności przy spadku spalania.

1.1 Optymalne  ASB- Optymalny wzrost mocy, elastyczności przy spadku spalania. Dodatkowa modyfikacja pracy przekładni.

2. Ekonomiczne - Wzrost mocy, natomiast w niektórych punktach pracy silnika niższy przyrost mocy na koszt ekonomiczności spalania. 

2.1 Ekonomiczne ASB - Wzrost mocy, natomiast w niektórych punktach pracy silnika niższy przyrost mocy na koszt ekonomiczności spalania. Dodatkowa modyfikacja pracy przekładni.

3. Maksymalna moc - Uzyskanie maksymalnej mocy bez względu na wartość spalania.

3.1 Maksymalna moc ASB- Uzyskanie maksymalnej mocy bez względu na wartość spalania. Dodatkowa modyfikacja pracy przekładni.

4. Off Road - Zwiększenie bezpieczeństwa pracy silnika, oraz skrzyni biegów, wzrost mocy, możliwy lekki wzrost zużycia paliwa. 

4.1 Off Road ASB - Zwiększenie bezpieczeństwa pracy silnika, wzrost mocy, możliwy lekki wzrost zużycia paliwa. Dodatkowa modyfikacja pracy przekładni.

5. ASB only - Modyfikacja tylko i wyłącznie parametrów pracy przekładni automatycznej np. Wzmocnienie jej wytrzymałości, zmiana punktów zmian. 

6. Indywidualne życzenie 

W każdym z zadań możliwe oczywiście są modyfikacje, a nawet przeplatanie ich między sobą. Wszystko zależy od wiedzy i oczekiwań kierowcy. Zostało to podzielone w celu ułatwienia wyboru osobom nie posiadającym rozbudowanej wiedzy mechanicznej, a chcącym jedynie poprawić osiągi swojego pojazdu. 

W pojazdach marski Ford z silnikami 4.0l V6 OHV, 4.0l V6 SOHC, 5.0L V8 OHV ( najczęściej do roku 2003) możliwe jest wykonanie autorskiej modyfikacji  UKS. Modyfikacja polega na zainstalowaniu urządzenia dającego informację komputerowi Forda, że pojazd pracuje na paliwie LPG/CNG. Daje to możliwość automatycznej modyfikacji ustawień sterownika silnika przy naciśnięciu przycisku zmiany paliwa.  Po powrocie do zasilania benzynowego ponownie automatycznie ustawienia przestawiają się na pracę na benzynie. Od razu uprzedzam pytanie. Nie, ta modyfikacja nie polega na montowaniu dodatkowych wariatorów zapłonu, ani żadnych świnek. Wpinamy się jedynie w komputer bazowy. Oczywiście w takiej sytuacji konieczna jest dodatkowa modyfikacja ustawień dla pracy na paliwie LPG/CNG. Daje to możliwość uzyskania maksymalnej sprawności na zasilaniu danym paliwem. 

Przypominamy, że po przeprowadzeniu modyfikacji oprogramowania silnika z, czy bez modyfikacji UKS zalecane jest przeprowadzenie prawidłowej, dokładnej kalibracji sterownika gazowego. Taka kalibracja trwa przeciętnie w okolicach 4 godz. Może być wykonana u nas, bądź w innym serwisie potrafiącym w sposób prawidłowy przeprowadzić taką re-kalibrację. Przeciętnie cena takiej usługi wynosi 500zł. Obsługujemy znaczną część sterowników sekwencyjnych popularnych w naszym kraju. Najwyższy poziom wtajemniczenia posiadamy w sterownikach marki STAG. 

W przypadku błędnie zainstalowanej instalacji gazowej może się okazać, że prawidłowa praca na paliwie gazowym jest niemożliwa. W tym przypadku konieczna jest naprawa błędów poczynionych przy instalacji. 

Podstawowe błędy które mogą uniemożliwić pracę :

1. Zbyt długie wężyki doprowadzające gaz. 

2. Nieprawidłowe miejsce montażu dysz wtryskiwaczy gazowych. 

3. Zbyt odległe miejsce instalacji czujnika ciśnienia gazu/podciśnienia kolektora. 

4. Bardzo słabej jakości wtryskiwacze. 

5. Montaż wtryskiwaczy w pozycji ponad 90 stopni względem płaszczyzny ziemi. 

6. Zbyt słaby reduktor. 

7. Zbyt mało przepustowe filtry gazu fazy lotnej. 

8. Za mała średnica przewodów doprowadzających gaz.

W przypadku stwierdzenia któregoś z tych punktów, radzimy naprawienie usterek, jeżeli chcemy uzyskać; po pierwsze bezpieczeństwo użytkowania instalacji dla naszego silnika, po drugie maksymalną moc, a po trzecie ekonomię jazdy. 

Cennik : 

Modyfikacja oprogramowania sterownika silnika bądź silnika + Skrzyni OD 1500zł ( Najczęstsza dopłata za modyfikację skrzyni od 0 do 550zł ) 

Modyfikacja samej pracy przekładni automatycznej OD 1200zł 

Dopłata za chip 495zł 

Przywrócenie oprogramowania bazowego po upływie terminu 7 dni od wykonania usługi 500zł 

Reszta funkcji - cena ustalana indywidualne

Ceny bazowe podane tylko od wartości minimalnych. Każdorazowo cena ustalana indywidualnie w zależności od komputera i wymagań użytkownika. 

FAQ:

1. Czy modyfikacja jest bezpieczna dla silnika ?

Odp. Tak, dla silnika w dobrym stanie technicznym jest całkowicie bezpieczna a nawet może przedłużyć jego żywotność. 

2. Jak można się dowiedzieć jakie modyfikacje trzeba wykonać by zwiększyć potencjał wzrostu mocy

Odp. Zostanie to określone i przedstawione po oględzinach na wniosek użytkownika pojazdu. 

3. Czy możliwe jest ustawienie ustawień zleconych przez użytkownika wychodzących ponad zakres bezpieczeństwa

Odp. Tak jest to możliwe. Wyłączone są jednak wszelkie kwestie reklamacyjne. 

4. Czy jest możliwość kalibracji pod dany typ paliwa ? 

Odp. Tak jest taka możliwość. 

5. Czy jest możliwość, po przejściu okresu 7 dni przywrócenie oprogramowania bazowego np. przed odsprzedażą pojazdu ? 

Odp. Tak jest to możliwe za dodatkową opłatą 500zł. 

6. Czy w przypadku przywrócenia bazowego oprogramowania zwracane są pieniądze za przeprowadzoną modyfikację ? 

Odp. Nie nie są. 

7. Czy każdorazowo przeprowadzany jest proces diagnostyki przed przystąpieniem do działań ?

Odp. Tak każdorazowo 

8. Czy modyfikacja mocy jest bezpieczna dla skrzyni biegów ? 

Odp. Jest to zależne od zysku mocy, którego oczekuje klient, oraz przygotowania przekładni. Jeżeli skrzynia jest w dobrym stanie technicznym z usprawnieniami wcześniej podanymi to po modyfikacji również jej oprogramowania, żywotność jest zwiększana ponad żywotność bazową. Przy samym zwiększeniu mocy silnika, bez ruszania przekładni automatycznej, zwiększenie jej obciążenia za każdym razem w większym, bądź mniejszym stopni zmniejszy jej żywotność niezależnie czy to będzie zmiana mechaniczna czy komputerowa. 

9. Czy pojazd po modyfikacji trzeba inaczej użytkować/serwisować ? 

Odp. Nie nie ma takiej konieczności. 

Jeżeli posiadają Państwo dodatkowe pytania prosimy o kontakt mailowy na adres :

kontakt@usakamykshop.pl 

Bądź telefonicznie pod nr tel:

720-975-512 w godz od 13 do 18 od Poniedziałku do Piątku. 

PRZYPOMINAMY. Przy silnikach o bardzo wysokich przebiegach w przypadku intensywnego ich użytkowania nawet bez wgrania oprogramowania może dojść do nagłego uszkodzenie. Odpowiedzialność za stan pojazdu spoczywa na wykupującym usługę. Wyłączamy odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia pojazdu przy niewłaściwym jego użytkowaniu. Wyłączamy odpowiedzialność za losowe uszkodzenia pojazdu. Przypominamy, że wgranie oprogramowania jest świadomą decyzją użytkownika, oraz musi być on świadomy teorii zmęczenia materiałów Swojego pojazdu. 

Product Details
16 other products in the same category:

Brand: Cloyes

Zestaw rozrządu CLOYES 90398SB Ford Explorer/Mustang

Zestaw rozrządu CLOYES 90398SB Aplikacja : FORD    EXPLORER           1997-2010  4.0L V6 SOHC FORD    EXPLORER SPORT TRAC       2001-2010  1997-2010  4.0L V6 SOHC FORD    MUSTANG        2005-2010 1997-2010  4.0L V6 SOHC FORD    RANGER          2001-2011 1997-2010  4.0L V6 SOHC MAZDA             B4000    2001-2010 1997-2010  4.0L V6 SOHC MERCURY...

Price 3.307,20 
More
Produkt dostepny

Brand: ALTO

HEAVY DUTY REBUILD KIT A4LD 90-95

Heavy Duty Deluxe rebuild kit do skrzyni biegów A4LDAplikacja :  Ameryka 1990–1990 Ford Bronco II 1990–1993 Ford Mustang (when equipped with the 2.3 I4) 1990–1988 Ford Thunderbird (when equipped with the 2.3 I4) 1990–1994 Ford Ranger 1990–1994 Ford Aerostar 1990–1994 Ford Explorer 1991–1994 Mazda Navajo Europa 1990-1994 Ford...

Price 2.596,18 
More
Produkt dostepny