Wszystkie bestsellery
  • Płatność za części Ford Explorer

Czujnik DPFE Airtex 5S2049

Czujnik ciśnienia różnicowego EGR DPFE Airtex 5S2049

389,99 zł
Brutto
Ilość
Produkt dostepny

  • Polityka bezpieczeństwa 
Polityka bezpieczeństwa
  • Zamówienia realizujemy do 48h. Zamówienia realizujemy do 48h.
  • Zwrot możliwy do 14 dni od zakupu.
Koszt przesyłki, zwrotu pokrywa kupujący. 
Warunek. Zapraszamy do działu "dostawa".
Zwrot możliwy do 14 dni od zakupu. Koszt przesyłki, zwrotu pokrywa kupujący. Warunek. Zapraszamy do działu "dostawa".
Opis

Czujnik AIRTEX/WEELS 5S2049

Czujnik DPFE (Delta Pressure Feedback of EGR) można by po polsku nazwać czujnikiem ciśnienia różnicowego EGR. Uszkodzenie tego czujnika jest jedną z najczęstszych przyczyn wyrzucania błędu losowego gubienia zapłonów w samochodach marki Ford z lat 90. Jego pierwsze konstrukcje miały budowę membranową. Na jej podstawie była interpretowana różnica ciśnień przed i za zwężką. Dawało to możliwość faktycznego sprawdzenia czy istnieje przepływ poprzez EGR. Niestety po kilkunastu latach aluminiowe szasi czujnika ulegało utlenieniu, a następnie rozszczelnieniu. Elektronika powoli zarastała, a membrana twardniała bądź się kruszyła. Powodowało to całkowicie losowe odczyty, co bardzo mocno motało w interpretacjach komputera silnika, który zbytnio nie zdawał sobie sprawy co się dzieje z układem recyrkulacji spalin ale, że jakieś informacje dostawał to często nie wyrzucał błędu DPFE. Następstwem tych losowych sygnałów bywało losowe wypadanie zapłonów bądź nierówna praca silnika. Całkowite rozwiązanie tego problemu zaproponowała firma AIRTEX modyfikując budowę czujnika. Modyfikacja polegała na zastąpienia staromodnego pomiaru membranowego, nowoczesnym pomiarem na podstawie dwóch ciśnieniomierzy SMD połączonych kolejno do komparatora. Obudowę zamieniono natomiast na plastikową co uchroniło ją przed utlenianiem.  W bardzo dużym stopniu zredukowano możliwość powstania awarii, a nowy system pomiaru zaoferował o wiele dokładniejszy i precyzyjniejszy pomiar ciśnienia co zaczęło skutkować optymalizacją pracą układu EGR.

Film z dokładnym wytłumaczeniem zagadnienia/technologii.

https://www.youtube.com/watch?v=JTf6ut1j9t8

schemat :


http://www.wvetech.com/custom_searches/showdiagram.php?file=showpinoutdiagram.php%3fpartno=5S2049#zoom=100

 

Objawy uszkodzenia czujnika DPFE :

- Losowe wypadanie zapłonów

- Nierówna praca silnika

- Błąd DPFE

- Błąd nieprawidłowego przepływu spalin w układzie EGR

- Strata mocy

Numery OEM : 1L3Z9J460AA, 2141356, 219200, 220211, 220212, 222008, 3S4Z9P449AA, 5S2043, 98BB9J460AB, AJ9318211, AJ9318215, E4ZZ9J460B, F48E9J460BA, F48E9J460BB, F4ZZ9J460B, F6DZ9J433DD, F77E9J460AA, F77E9J460AB, F77Z9J460AB, F7CZ9J433AH, F7DZ9J433AA, F7UE9J460AA, F7UZ9J460AA, F8CZ9J433CA, F8RZ95460AA, F8RZ9J460AA, SU2108, SU2150, ZZM320302, ZZP020302, ZZP220302

Aplikacje:

Wszelkie silniki benzynowe w niżej wymienionych modelach:  Przed zamówieniem proszę o porównanie numeru OEM, oraz porównania czysto wizualnego.

FORD    AEROSTAR          1996-1997   3.0L V6  4.0L V6

FORD    BRONCO             1996   5.0L V8 5.8L V8

FORD    CONTOUR          1995-1999 2.0L4  2.5LV6

FORD    CROWN VICTORIA          1995-2000   4.6L V8

FORD    E-150     1996-2004  4.9L L6  5.0L V8  5.8L V8

FORD    E-250     1996-2004  4.9L L6  5.0L V8 

FORD    E-350     1996-2004   4.9L L6  5.8L V8 7,5 V8

FORD    E-450     2000-2004  5.4L V8 6.8L V10

FORD    E-550     2002-2003 6.8L V10

FORD    ESCAPE                2003-2008  2.0L L4  3.0L V6

FORD    EXCURSION       2000-2005

FORD    EXPEDITION       1997-2004

FORD    EXPLORER           1996-2001

FORD    EXPLORER SPORT            2001

FORD    EXPLORER SPORT TRAC                2001

FORD    F-150     1996-2004

FORD    F-150 HERITAGE               2004

FORD    F-250     1996-1999

FORD    F-250 SUPER DUTY          1999-2004

FORD    F-350     1996-1997

FORD    F-350 SUPER DUTY          1999-2004

FORD    F-450 SUPER DUTY          1999-2004

FORD    F-550 SUPER DUTY          1999-2004

FORD    F53         1999-2003

FORD    FOCUS  2000-2011

FORD    MUSTANG         1998-2004

FORD    RANGER              1995-2011

FORD    TAURUS              1996-2007

FORD    THUNDERBIRD  2002

FORD    WINDSTAR         1995-2003

LINCOLN             BLACKWOOD    2002

LINCOLN             CONTINENTAL  1995-2002

LINCOLN             LS           2000-2002

LINCOLN             MARK VIII           1996-1998

LINCOLN             NAVIGATOR      1998-2004

LINCOLN             TOWN CAR         1996-2000

MERCURY           COUGAR             1999

MERCURY           GRAND MARQUIS          1995-2000

MERCURY           MARINER            2005-2008

MERCURY           MOUNTAINEER               1997-2001

MERCURY           MYSTIQUE          1995-1999

MERCURY           SABLE   1996-2005

MERCURY           TRACER                1997-1999

Przed zamówieniem produktu, prosimy o dokładne porównanie numeru częsci, typu oraz rodzaju produktu jak i upewnienie się czy dana część pasuje do naszego modelu.

Szczegóły produktu
16 innych produktów w tej samej kategorii:

Wzmacniana klapka nawiewu Dorman 902-221metal

Wzmacniana klapka nawiewu Dorman 902-221 metal Aplikacje : FORD EXPLORER 1995-2001 FORD EXPLORER SPORT TRAC 2001-2005 FORD RANGER 1995-2011 MAZDA B2300 1994-2009 MAZDA B2500 1998-2001 MAZDA B3000 1994-2007 MAZDA B4000 1994-2009 MAZDA MX-6 1991-1994 MERCURY MOUNTAINEER 1997-2001

Cena 152,00 zł
Więcej
Produkt dostepny

Marka: ALTO

Heavy Duty Deluxe rebuild kit 5R55W/S/N

Zestaw regeneracyjny do skrzyni 5R55W 5R55S 5R55N Heavy Duty Deluxe rebuild kit do skrzyni biegów 5R55N 5R55W 5R55S Aplikacja : Aplikacja : - 5R55W - 5R55S - 5R55N Ford Explorer 2002 - 2010 4.0L 4.6L V8 (2002 - 2005) Ford Thunderbird 3.9L V8  2002 Jaguar S-Type 4.0L V8  2000 – 2002 Lincoln LS 3.0L V6 3.9L V8

Cena 2 899,99 zł
Więcej
Produkt dostepny

Śledź nas na Facebooku