Czujnik AIRTEX/WEELS 5S2049
Czujnik DPFE (Delta Pressure Feedback of EGR) można by po polsku nazwać czujnikiem ciśnienia różnicowego EGR. Uszkodzenie tego czujnika jest jedną z najczęstszych przyczyn wyrzucania błędu losowego gubienia zapłonów w samochodach marki Ford z lat 90. Jego pierwsze konstrukcje miały budowę membranową. Na jej podstawie była interpretowana różnica ciśnień przed i za zwężką. Dawało to możliwość faktycznego sprawdzenia czy istnieje przepływ poprzez EGR. Niestety po kilkunastu latach aluminiowe szasi czujnika ulegało utlenieniu, a następnie rozszczelnieniu. Elektronika powoli zarastała, a membrana twardniała bądź się kruszyła. Powodowało to całkowicie losowe odczyty, co bardzo mocno motało w interpretacjach komputera silnika, który zbytnio nie zdawał sobie sprawy co się dzieje z układem recyrkulacji spalin ale, że jakieś informacje dostawał to często nie wyrzucał błędu DPFE. Następstwem tych losowych sygnałów bywało losowe wypadanie zapłonów bądź nierówna praca silnika. Całkowite rozwiązanie tego problemu zaproponowała firma AIRTEX modyfikując budowę czujnika. Modyfikacja polegała na zastąpienia staromodnego pomiaru membranowego, nowoczesnym pomiarem na podstawie dwóch ciśnieniomierzy SMD połączonych kolejno do komparatora. Obudowę zamieniono natomiast na plastikową co uchroniło ją przed utlenianiem. W bardzo dużym stopniu zredukowano możliwość powstania awarii, a nowy system pomiaru zaoferował o wiele dokładniejszy i precyzyjniejszy pomiar ciśnienia co zaczęło skutkować optymalizacją pracą układu EGR.
Film z dokładnym wytłumaczeniem zagadnienia/technologii.
https://www.youtube.com/watch?v=JTf6ut1j9t8
schemat :
http://www.wvetech.com/custom_searches/showdiagram.php?file=showpinoutdiagram.php%3fpartno=5S2049#zoom=100
Objawy uszkodzenia czujnika DPFE :
- Losowe wypadanie zapłonów
- Nierówna praca silnika
- Błąd DPFE
- Błąd nieprawidłowego przepływu spalin w układzie EGR
- Strata mocy
Numery OEM : 1L3Z9J460AA, 2141356, 219200, 220211, 220212, 222008, 3S4Z9P449AA, 5S2043, 98BB9J460AB, AJ9318211, AJ9318215, E4ZZ9J460B, F48E9J460BA, F48E9J460BB, F4ZZ9J460B, F6DZ9J433DD, F77E9J460AA, F77E9J460AB, F77Z9J460AB, F7CZ9J433AH, F7DZ9J433AA, F7UE9J460AA, F7UZ9J460AA, F8CZ9J433CA, F8RZ95460AA, F8RZ9J460AA, SU2108, SU2150, ZZM320302, ZZP020302, ZZP220302
Aplikacje:
Wszelkie silniki benzynowe w niżej wymienionych modelach: Przed zamówieniem proszę o porównanie numeru OEM, oraz porównania czysto wizualnego.
FORD AEROSTAR 1996-1997 3.0L V6 4.0L V6
FORD BRONCO 1996 5.0L V8 5.8L V8
FORD CONTOUR 1995-1999 2.0L4 2.5LV6
FORD CROWN VICTORIA 1995-2000 4.6L V8
FORD E-150 1996-2004 4.9L L6 5.0L V8 5.8L V8
FORD E-250 1996-2004 4.9L L6 5.0L V8
FORD E-350 1996-2004 4.9L L6 5.8L V8 7,5 V8
FORD E-450 2000-2004 5.4L V8 6.8L V10
FORD E-550 2002-2003 6.8L V10
FORD ESCAPE 2003-2008 2.0L L4 3.0L V6
FORD EXCURSION 2000-2005
FORD EXPEDITION 1997-2004
FORD EXPLORER 1996-2001
FORD EXPLORER SPORT 2001
FORD EXPLORER SPORT TRAC 2001
FORD F-150 1996-2004
FORD F-150 HERITAGE 2004
FORD F-250 1996-1999
FORD F-250 SUPER DUTY 1999-2004
FORD F-350 1996-1997
FORD F-350 SUPER DUTY 1999-2004
FORD F-450 SUPER DUTY 1999-2004
FORD F-550 SUPER DUTY 1999-2004
FORD F53 1999-2003
FORD FOCUS 2000-2011
FORD MUSTANG 1998-2004
FORD RANGER 1995-2011
FORD TAURUS 1996-2007
FORD THUNDERBIRD 2002
FORD WINDSTAR 1995-2003
LINCOLN BLACKWOOD 2002
LINCOLN CONTINENTAL 1995-2002
LINCOLN LS 2000-2002
LINCOLN MARK VIII 1996-1998
LINCOLN NAVIGATOR 1998-2004
LINCOLN TOWN CAR 1996-2000
MERCURY COUGAR 1999
MERCURY GRAND MARQUIS 1995-2000
MERCURY MARINER 2005-2008
MERCURY MOUNTAINEER 1997-2001
MERCURY MYSTIQUE 1995-1999
MERCURY SABLE 1996-2005
MERCURY TRACER 1997-1999
Przed zamówieniem produktu, prosimy o dokładne porównanie numeru częsci, typu oraz rodzaju produktu jak i upewnienie się czy dana część pasuje do naszego modelu.