

Aplikacja :
FORD EXPLORER 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD EXPLORER SPORT TRAC 2001-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD MUSTANG 2005-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD RANGER 2001-2011 1997-2010 4.0L V6 SOHC
MAZDA B4000 2001-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
MERCURY MOUNTAINEER 1998-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
W ogłoszeniu dostępna jest najnowsza wersja rozrządu, po wprowadzonych poprawkach, konsultowanych z firmą Cloyes. Jest to wersja ewaluacyjna nie dostępna w innych punktach sprzedaży.
Kompletny, oryginalny zestaw rozrządu marki CLOYES zawierający wszystkie potrzebne zębatki, ślizgi, łańcuchy, napinacze, wraz z zestawem do wałka balansującego. Dobrej jakości rozrząd to podstawa długowieczności silnika. Wystrzegam przed rozrządami marki „Ultra Power” bądź no name czy innych tego typu. Takie rozrządy wytrzymują około 10 tys km i szerzy się mit słabego silnika SOHC. Niestety na rynku dostępnych jest też wiele podrobionych zestawów marki CLOYES. Najprostszą rzeczą, którą można sprawdzić to numery Fordowskie na przynajmniej kilku elementach. Jeżeli takich numerów nie ma to najprawdopodobniej jest to rozrząd podrobiony, bądź innej marki ale sprzedawany jako Cloyes.. .
Padanie rozrządów w Fordzie Explorerze, nawet przy przebiegach 200 tys km, jest najczęściej spowodowane stosowaniem złych olei, bądź przedłużanie ich interwałów wymian. Ford zaleca wymianę co 8 tys km, oraz stosowanie tylko i wyłącznie olei hydrokrakowanych, bądź w pełni syntetycznych. Przy trzymaniu się zaleceń producenta silniki SOHC przejeżdżają na fabrycznym rozrządzie nawet 400 tys km i więcej. Niestety wiadome jest, jak to często wygląda w Polsce. Dodatkowo jeszcze jak jakiś mechanik podpowie, że po przebiegu 100 tys km trzeba przejść na olej półsyntetyczny a następnie na olej mineralny to nie może się to skończyć dobrze… .
Nie zalecam jazdy z grzechoczącym rozrządem. Jeżeli łańcuch przeskoczy to naprawa nie skończy się tylko i wyłącznie na wymianie rozrządu, ale również będzie konieczność rozebrania głowic, wymiany po kolizyjnych zaworów oraz zapewne paru tłoków… I to w najlepszym wypadku.
Przy wymianie rozrządu warto skontrolować panewki wałka balansującego, oraz panewki wałka pomocniczego.
Aplikacja :
FORD EXPLORER 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD EXPLORER SPORT TRAC 2001-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD MUSTANG 2005-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD RANGER 2001-2011 1997-2010 4.0L V6 SOHC
MAZDA B4000 2001-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
MERCURY MOUNTAINEER 1998-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
Marka: API
Marka: Mannol
Marka: ALTO
Marka: AK TECH
Marka: Enginetech
Marka: Ford Motorcraft
Marka: Ford Motorcraft
Marka: Raybestos
Marka: Polfarmer
Marka: Mannol
Marka: Mannol
Marka: Mannol
Marka: Enginetech
Marka: MAHLE
Marka: Big3Gaskets
Marka: Big3Gaskets
Aplikacja :
FORD EXPLORER 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD EXPLORER SPORT TRAC 2001-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD MUSTANG 2005-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
FORD RANGER 2001-2011 1997-2010 4.0L V6 SOHC
MAZDA B4000 2001-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
MERCURY MOUNTAINEER 1998-2010 1997-2010 4.0L V6 SOHC
check_circle
check_circle